Oyun dünyası bu hafta NVIDIA’nın birçok yeni oyun haberini duyurduğu Gamescom 2023 için Almanya’nın Köln kentine akın etti.
NVIDIA, Yeni DLSS 3.5 ile Yapay Zeka ile Geliştirilmiş Gerçek Zamanlı Işın İzleme Teknolojisini Tanıttı
NVIDIA, sürekli gelişen ve oyunun kurallarını değiştiren nöral yapay zeka ağının en son sürümü olan DLSS 3.5’i duyurdu. NVIDIA DLSS 3.5, elle ayarlanan ışın izlemede gürültü giderme yöntemlerini, örneklenen ışınlar arasında daha yüksek kaliteli pikseller üreten NVIDIA süper bilgisayar eğitimli bir yapay zeka ağı ile değiştirerek, tüm GeForce RTX GPU’ları için ışın izli görüntü kalitesini artıran Işın Yapılandırma (Ray Reconstruction) adlı yeni bir özellik sunuyor.
NVIDIA’nın bu teknolojisinden ilk aşamada yararlanacak oyunlar ise:
- Alan Wake 2, DLSS 3.5, Tam Işın İzleme ve Reflex ile 27 Ekim’de Piyasaya sürülüyor
- Cyberpunk 2077 ve Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, DLSS 3.5, Tam Işın İzleme ve Reflex ile Bu Eylül ayında piyasaya sürülüyor
- RTX Destekli Portal sonbaharda DLSS 3.5 desteği alıyor
DLSS 3.5, oyunlara ek olarak gerçek zamanlı 3D yaratıcı uygulamalarında da görüntü kalitesini artırıyor. Işın yapılandırma (ray reconstruction), D5 Render, Chaos Vantage ve NVIDIA Omniverse’ün ilerleyen dönemdeki sürümlerine dahil edilecek.
DLSS 3.5, 23-27 Ağustos tarihleri arasında Almanya’nın Köln kentinde gerçekleşecek olan Gamescom 2023’teki NVIDIA standında (Salon 2.1 Stand A10) sergileniyor.
NVIDIA Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Matt Wuebbling, “NVIDIA DLSS 3.5’deki ışın yapılandırma eklentisi ile birlikte, tamamen gerçek zamanlı olarak işlenen ışıklandırma, oyunlarda foto-gerçekçi grafiklere doğru attığımız önemli bir adım. Bu hedefleri, Cyberpunk 2077’nin RT Overdrive Modu, RTX destekli Minecraft ve RTX Destekli Portal gibi oyunlarla başardık. NVIDIA DLSS 3.5’teki ışın yapılandırmanın eklenmesiyle, geliştiriciler, yaratmış oldukları dünyaları yapay zekanın yardımıyla hayallerin ötesinde yüksek bir görüntü kalitesine ulaştırma imkanına sahip olacaklar.”
CD PROJEKT RED Sanat Yönetiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı, Global Sanat Direktörü Jakub Knapik, “DLSS 3.5 ‘in yapay zeka işleme gücüyle desteklenen akıllı teknolojisi sayesinde, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty’nin en yeni konumu Dogtown’ı daha keskin görüntüler, daha doğru aydınlatma ve mümkün olan en yüksek kare hızlarıyla en iyi şekilde deneyimleyebilirsiniz.”
Baş Grafik Programcısı, Remedy Entertainment Tatu Aalto, “DLSS 3.5’teki yeni ışın yapılandırma özelliği, tamamen ışın izlemeli dünyamızı her zamankinden daha güzel hale getiriyor ve Alan Wake 2’nin hikayesini daha da derinleştiriyor”
D5 Render Başkan Yardımcısı, Pazarlama Başkanı, Jessie Huang, “DLSS ışın yapılandırmanın D5 Render ile entegrasyonu, DLSS süper çözünürlükl ve kare oluşturmanın ardından NVIDIA ile yaptığımız üçüncü teknik işbirliğini işaret ediyor ve D5 Render’ın gerçek zamanlı işleme yeteneklerinin görüntü kalitesini daha da artırıyor. Gelecekte NVIDIA ile daha fazlasını keşfetmek için sabırsızlanıyoruz.”
Call of Duty: Modern Warfare III, PAYDAY 3 ve DLSS ve/veya Reflex Güncellemeleri Alacak
DLSS ve Reflex desteği, bu sonbaharın aşağıdakiler de dahil olmak üzere en büyük oyunlarına gelecek:
- Alan Wake 2, DLSS 3.5 ve ışın izlemeye ek olarak Reflex ile piyasaya sürülüyor
- Call of Duty: Modern Warfare III, DLSS 3 & Reflex desteği alıyor
- Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, DLSS 3.5 ve tam ışın izlemeye ek olarak Reflex desteğiyle piyasaya sürülüyor
- Fortnite Bu Sonbaharda DLSS 3 Güncellemesi Alıyor
- PAYDAY 3, DLSS 3 & Reflex ile 21 Eylül’de Çıkıyor
‘Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Projesi Açıklandı
Gamescom’da NVIDIA, ‘Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Projesi adlı bir duyuru yaptı: Half-Life 2 topluluğu, RTX Remix’in erken erişim versiyonunu kullanarak Half-Life 2 için bir RTX Remix remaster geliştirmeye başladı.
RTX Remix kullanarak, mod yapımcıları malzemeleri Fiziksel Temelli Görüntüleme (PBR) özellikleriyle yeniden oluşturuyor, Valve’in Hammer editörü aracılığıyla ek geometrik detaylar ekliyor ve GeForce RTX oyuncuları için harika bir deneyim sunmak için tam ışın izleme, DLSS 3, Reflex ve RTX IO gibi NVIDIA teknolojilerinden yararlanıyor. ‘Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Projesi için duyuru fragmanını aşağıda bulabilirsiniz.
Lansman tarihi henüz bildirilmedi. Topluluk, ‘Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Projesi’nin geliştirilmesine yeni başladı. En iyi Half-Life 2 Mod ekibinden dört tanesi bir araya geldi ve tüm mod topluluğunu, Half-Life 2 RTX’i oluşturma çabasına katılmaya davet ediyor. Mod sanatçılarını Orbifold Studios’a katılmaya ve bu inanılmaz remaster’ı yaratmaya yardımcı olmaya teşvik ediyorlar.
NVIDIA ACE, NeMo SteerLM ile Yapay Zeka Destekli NPC’lere Duygu Katıyor
NVIDIA ACE, yapay zeka destekli doğal dil etkileşimleri yoluyla NPC’lere zeka getirmeyi amaçlayan özel bir yapay zeka modelidir. ACE sayesinde, NPC’ler etkileşimli karakterlere dönüştürülebilir ve sohbet başlatabilir veya yeni görevlere yol açan bilgileri verebilir hale gelebilirler.
COMPUTEX 2023’te NVIDIA, RTX ON ile Unreal Engine 5’te işlenen ramen dükkanı sahibi Jin’in yer aldığı ACE Kairos demosunu gösterdi. O zamandan bu yana geçen aylarda NVIDIA ekibi ACE’i geliştirmeye devam etti. En yeni gelişme ise, geliştiricilerin daha duygusal, gerçekçi ve akılda kalıcı etkileşimler için NPC’lerin kişiliğini özelleştirmesine olanak tanıyan yeni bir teknik olan NVIDIA NeMo SteerLM’nin dahil edilmesi oldu.
Çoğu Büyük Dil Modelleri (LLM’ler), sadece ideal yanıtlar sunmak üzere tasarlanmıştır ve kişilik veya duyguya sahip değiller. Ancak SteerLM tekniği ile LLM’ler, mizah, yaratıcılık, toksisite gibi belirli özelliklerle uyumlu yanıtlar sunmak üzere eğitilir. Bu özellikler basit kaydırıcılardan hızla yapılandırılabilir.
Starfield & ICARUS: New Frontiers Game Ready Sürücüsü Çıktı
NVIDIA’nın en son sürücüsü, Starfield ve ICARUS: New Frontiers genişlemesi için oyuna hazır. Ayrıca sekiz yeni G – SYNC Uyumlu oyun monitörü ve 6 GeForce Experience Optimal Ayarı desteği de bulunuyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Bir Cevap Yaz